fredag 26 februari 2010

Mona Verkar Inte Förstå Matematik

Mitt försök att nå kontakt med Socialdemokrater beträffande skolans matematikundervsining,
verkar inte ha lyckats. Det tycktes ganska nära ett tag,  när jag fick svar på mitt Öppna Brev till Mona med invitation till möte med Marie Granlund från Pelle Rödin 18/1:

  • Bäste Claes Johnson, Marie Granlund, vår utbildningspolitiska talesperson och vice ordförande i utbildninsutskottet, skulle gärna vilja ha ett kort möte eller lunch med dig. 
  • Tisdag till torsdag i någon av de kommande veckorna är lättast för oss. Om du är intresserad kan du väl skicka mig ditt telefonnummer och några förslag på tider i nästa och näst-nästa vecka? 
Sedan den 18/1 har jag dock inte hört ett ljud  om detta, trots flera påstötningar, och kontakt med Oskar Stenström som skriver 12/2
  • Pelle kommer att höra av sig. 
  • Vi är inne i ett mycket intensivt arbete i Sverige Riksdag just nu. Snart stängs fönstret för regeringen att lämna in nya förslag för behandling innan valet, därför är arbetsbelastningen extra hög nu. 
  • Jag vädjar om förståelse om att vi ibland inte kan svara direkt. Trots att vi är det största partiet med flest anställda har vi en fullständigt omöjlig uppgift att ens hinna besvara alla förfrågningar som kommer in. 
  • Självklart har vår partiordförande ambition att veta så mycket som möjligt om alla politikområden, så även om matematikens utveckling inom svensk utbildningsväsende. 
Vad skall man tro? Är Mona intresserad av Matematik-IT? Förstår Mona att Björklund är ute och cyklar? 

Eller är det bara hushållsnära tjänster som tar upp hela tankeutrymmet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar